پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تفاوت پارکینگ مشاء و اختصاصی

بار ها شنیده اید که پارکینگ فلان واحد اختصاصی است یا پارکینگ های فلان ساختمان مشاء هستند , این دو با هم تفاوت هایی دارند که خیلی از مردم فرق این دو را نمی دانند.
اجاره خانه, رهن آپارتمان, رهن مغازه, اجاره مغازه بزرگ
در مقالات قبلی درباره قوانین ملک ها و شرایط آپارتمان نشینی صحبت کرده ایم , امروز درباره تفاوت بین پارکیگ مشاء و پارکینگ اختصاصی صحبت خواهیم کرد.
اکثر آپارتمان هایی که در دهه ۹۰ ساخته می شوند دارای پارکینگ های اختصاصی می باشند. که گاها بعضی از ساختمان ها دارای ۲ یا چند پارکینگ اختصاصی برای هر واحد می باشند.
فروش خانه, خرید خانه, فروش زمین, خرید زمین کشاورزی, فروش آپارتمان
البته تعدادی از آپارتمان ها برای هر واحد یک آپارتمان اختصاصی دارد و تعدادی هم پارکینگ را مشاء قرار می دهند و از آنجایی که بعضی از مردم تفاوت بین پارکینگ مشاء و پارکینگ اختصاصی را نمی دانند در این مقاله به تفاوت بین این دو نوع پارکینگ می پردازیم.
پارکینگ اختصاصی :
زمانی که در سند یک واحد آپارتمان قید می شود دارای یک واحد پارکینگ به آدرس فلان می باشد.
یعنی یکی از پارکینگ های ساختمان متعلق به این واحد است و هیچ یک از همسایگان حق دخل و تصرف و ایجاد مزاحمت را ندارد و هیچ شخصی غیر از مالک آپارتمان حق ندارد حتی برای یک لحظه کوتاه خودرو خود را در این پارکینک پارک نماید.
پارکینگ مشاء :
اگر یک شیئی یا جایی بین چند نفر مشترک باشد به طوری که بدونه اجازه جمع مالکین کسی حق ایجاد تغییرات بنیادی را در آن ندارد به آن مشاء می گویند.
این تفسیر در مورد پارکینگ مشاء هم صادق است , پارکینگ مشا بین تمام ساکنین مشترک است.
به طوری که همه ساکنان ساختمان در پارکینگ سهم دارند و هیچ کدام به تنهایی حق ندارد قسمتی را ادعای مالکیت کند و یا در ورود کرده و تغییراتی را ایجاد نماید .

در این گونه ساختمان ها کسی نمی تواند بدونه اجازه جمع برای خود قسمتی را جدا سازی کند و ادعای سهم خواحی داشته باشد.
از این رو در پارکینگ های مشاء دو یا چند نفر یا همه مالکین سهم دارند و باید به نسبت سهم خود توافق کنند و از پارکینگ استفاده نمایند.
پس باید به نحوه نگارش پارکینگ در سند خود دقت کنید :
پارکینگ مشاء در سند این طور نگارش می شود که آقای فلانی برای پارک خودرو یک یا چند سهم از کل را دارد و یا فلانی حق استفاده از پارکینگ را برای یک یا چند خودرو دارد.
پارکینگ های اختصاصی در سند با درج شماره قطعه با آدرس دقیق داخل پارکینگ و متراژ قید می شود.
همراه ما باشید …
ایران املاک با ۳۰ سال سابقه املاک داری موفق و سابقه ای درخشان در جنوب شرق استان تهران معرف همه مردم می باشد.
مشتری مداری در سرلوحه کارهای ما قرار دارد و طی این سالها همواره سعی شده مشتریان را در زمینه خرید یا فروش آپارتمان یا رهن و اجاره آپارتمان و سایر زمینه ها راضی نگه داریم.
برخی از فعالیت های ما به شرح زیر می باشد:
#خرید_زمین
#فروش_زمین
#پیش_فروش_آپارتمان
#رهن_مغازه
#رهن_آپارتمان
#رهن_خانه_ویلایی
#اجاره_خانه_ویلایی
#رهن_کامل_خانه
#فروش_زمین_های_کشاورزی
#خرید_آپارتمان
#فروش_مغازه
#رهن
#رهن_در_ورامین
#اجاره_در_ورامین



نظرات کاربران

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید


بروز رسانی در ۱۳۹۹/۰۳/۱۰