سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

قوانین و مقررات

قوانین و مقررات سایت املاک جو

آنچه در زیر به عنوان ضوابط و قوانین استفاده از سایت املاک جو آمده است، در کل وب سایت  اعمال می‌شود. در نظر داشته باشید که کلیه ضوابط و قوانین وسایت املاک جو منطبق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک ، زیر نظر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (اینماد)  است. شما به عنوان عضو یا کاربر مجموعه، با استفاده از سایت املاک جو در نخستین گام، کلیه قوانین زیر را پذیرفته‌اید و موظف به رعایت قوانین هستید.

 

شرایط ثبت آگهی در سایت املاک جو

آگهی دهندگان(کلیه شخصیت های حقیقی و حقوقی) با ثبت آگهی در سایت املاک جو تایید می کنند که آگهی ایشان شامل مواردی که در ذیل آورده می شوند نخواهد بود. به منظور تسهیل و تسریع فرایند تایید و انتشار آگهی ها، سایت املاک جو می تواند در مواردی بر اساس قوانین ، متن یا عنوان آگهی شما را به طور جزئی تغییر دهد.

  1. مغایرت با قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران و عرف جامعه
  2. ناقض حریم شخصی افراد
  3. هرگونه توهین به ادیان رسمی کشور، آداب، رسوم، قومیتها، لهجه و گویش های مختلف
  4. استفاده از عبارت ها و کلمات مغایر با هنجارها و عفت عمومی جامعه
  5. استفاده از اشعار و تبلیغات اغراق آمیز و مبالغه در توضیحات
  6. استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص در آگهی، تصاویر بی ارتباط با آگهی و درج لوگو بجای عکس فایل مورد نظر در آگهی
  7. هر نوع آگهی و خبر پراکنی سیاسی، اجتماعی یا مذهبی که جنبه تجاری نداشته باشد
  8. درج مکرر آگهی های یکسان، حتی با عناوین متفاوت
  9. وجود جملات نادرست از نظر املایی یا نگارشی و …
  10. عدم درج قیمت کل ملک در آگهی و یا درج قیمتهای غیر واقعی و اشتباه که قیمت معامله را مشخص نکرده باشد
  11. ثبت اطلاعات اشتباه در توضیحات آگهی که ممکن است باعث عدم شفافیت آگهی و گمراهی بازدیدکنندگان آگهی گردد
  12. هرگونه سواستفاده از شماره تلفن همراه یا نشانی پست الکترونیکی دیگران پیگرد قانونی دارد و آگهی دهنده مسئول آن تلقی شده و سایت املاک جو در این مورد هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

شرایط مشاهده و استفاده از آگهی‌ها :

هرگونه استفاده از سایت املاک جو به معنی پذیرفتن شرایط مندرج در این سایت است. سایت املاک جو  هیچ توافقی با کاربران خارج از این شرایط ندارد. شرایط زیر مربوط به کسانی است که به هر شکلی از آگهی‌های منتشر شده‌ سایت املاک جو استفاده می‌کنند.

  1. تلاش سایت املاک جو ، نشر آگهی‌ها با اطلاعات صحیح و درست است اما نمی‌تواند صحت آگهی‌ها را تضمین نماید و هیچ‌گونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آگهی‌ها برعهده نمی‌گیرد.
  2. مسئولیت استفاده از آگهی‌های این سایت بر عهده شماست و سایت املاک جو هیچ تعهدى در قبال خسارات مستقیم، اتفاقى، تبعى، غیرمستقیم و کیفرى، ناشى از دسترسى و استفاده شما از این سایت ندارد.
  3. سایت املاک جو هیچ قرارداد، تعهدنامه یا سندی را با آگهی‌دهندگان حقیقی یا حقوقی منعقد نمی‌کند. کاربرانِ سایت ملاک جو در هر لحظه قادر به ویرایش آگهی خود هستند، بنابراین سایت املاک جو ، هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال هر نوع آگهی درج شده در سایت نمی‌پذیرد و صرفاً مطالب درج شده توسط کاربران را نمایش می‌دهد.
  4. مسئولیت استفاده از هرگونه متن، پیام، توضیح، اطلاعات، عکس، مشخصات تماس و موارد مشابه که به سایت املاک جو ارسال می‌شود یا در آن قرار می‌گیرد، شامل بازتولید، افشاء، مخابره، نشر و پخش آن بر عهده فرستنده اطلاعات است.
  5. سایت املاک جو مختار است هر گونه پیام، آگهی یا عکسی که به این سایت ارسال می‌کنید یا هر حساب کاربری و اطلاعات دیگری که مربوط به شما یا ایجاد شده توسط شما باشد را هر زمانی و به هر شکلی که ضروری بداند حذف نماید.
  6. مسئولیت هر لینک، مطلب و ادعایی مربوط به سایت املاک جو که به واسطه‌ اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در سایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی و باقی رسانه‌ها منتشر می‌شود، با خود این افراد است و سایت املاک جو مسئولیتی در قبال آنها ندارد.
  7. آگهی‌های سایت املاک جو با هزینه‌ گردانندگان سایت جمع‌آوری، نظارت، مرتب‌سازی و توزیع شده است و حق حذف آگهی‌ها در هر زمان به ارسال‌کننده آگهی داده شده است. استفاده کننده از سایت املاک جو حق کپی‌برداری از اطلاعات آگهی‌دهنده، نوشتار و تصاویر آگهی‌های ارسال شده به سایت املاک جو را چه به شکل دستی و یا خودکار نخواهد داشت و انجام این موارد پیگرد قانونی دارد.
  8. قوانین جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافق‌نامه حاکم خواهند بود.

حریم خصوصی :

سایت املاک جو در هنگام جمع آوری اطلاعات از کاربران خود، مطابق با قانون حریم خصوصی جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند. هنگام استفاده از پنل کاربری ، ممکن است اطلاعاتی درباره خودتان، مانند نشانی، شماره تلفن، نشانی پست الکترونیکی و جزئیاتی پیرامون معامله ای که قرار است انجام دهید، ارائه کرده یا اطلاعاتی درباره فروشنده یا خریدار ملک در پنل کاربری خود ثبت کنید، سایت املاک جو از این اطلاعات استفاده نکرده و آن را در اختیار طرف های بیرونی قرار نمی دهد و متعهد می شود تا از اطلاعات شخصی تان حفاظت کند. باید به خاطر داشته باشید، اطلاعاتی که می خواهید در قسمت عمومی بخش خدمات ارائه دهید، شامل سیاست حریم خصوصی نیست زیرا خودتان داوطلبانه این اطلاعات را در اختیار عموم قرار داده اید. ممکن است اطلاعات کاربران عضو سایت املاک جو ؛ از سوی دیگر کاربران، بدون اخذ مجوز از سوی سایت املاک جو ، در وب سایت های دیگر درج شود. سایت املاک جو در رابطه با وبسایت های دیگر مسئولیتی بر عهده ندارد. اگر شما به عنوان فروشنده و مالک یا در خواست دهنده ملک اطلاعات خود را در اختیار سایت املاک جو قرار می‌دهید به سایت املاک جو این اجازه را می‌دهید که اطلاعات هویتی و تماستان را در اختیار مشاورین املاک عضو سایت املاک جو قرار بدهد تا بتوانند درباره درخواستی که دارید، با شما تماس بگیرند.

 

اختلافات قانونی :

سایت املاک جو برای هیچ کاربری به عنوان نماینده املاک عمل نمی کند و هیچ گونه خرید ، فروش یا تبادل ملک انجام نمی دهد. سایت املاک جو صرفا برای انتشار آگهی املاک ایجاد شده است. سایت املاک جو تعهدی برای تأیید آگهی هایی که اعضای سایت منتشر می کنند، ندارد. سایت املاک جو تنها بین جویندگان ملک،مالکین و مشاورین املاک، ارتباط ایجاد می کند و مسئولیت هیچ ضرر یا هزینه ای را که به هر طریق از معامله ملک ناشی می شود، بر عهده نمی گیرد. همچنین در صورت بروز مشکل بین سایت املاک جو، کاربران و مشاورین املاک، مساله طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران حل و فصل می شود.

 

علایم تجاری و کپی رایت :

عضو سایت املاک جو می‌تواند از اطلاعات سایت برای استفاده شخصی رونوشت تهیه کرده یا آن را ذخیره، چاپ ، فکس یا به شخص مورد نظر خود ایمیل کند اما حق استفاده از اطلاعات سایت املاک جو بدون ذکر منبع را ندارد. همچنین اعضا متعهد می شوند که از اطلاعات سایت املاک جو از طریق غیر قانونی و با روشی که به زیان سایت املاک جو باشد، استفاده نکرده و به غلط خود را وابسته به شخص یا نهاد خاص معرفی نکنند. همچنین اعضا متعهد می‌شوند که شخص ثالثی را به انجام اقداماتی که در ضوابط و قوانین سایت املاک جو منع شده، تشویق نکنند. طبق قوانین سایت املاک جو اعضای سایت موافقت می‌کنند که اطلاعات پنل کاربری خود را در اختیار افرادی غیر از نمایندگان خود قرار ندهند. اعضا می‌توانند لینک سایت شخصی خود را بر روی سایت املاک جو منتشر کنند ، اما موافقت می کنند که لینک وبسایت شخص ثالث یا کاربران دیگری را که تحت نظارت سایت املاک جو نیست در صفحه کاربری خود قرار ندهند.

 

قوانین مربوط به بلاگ املاک جو :

سایت املاک جو  برای برقراری ارتباط بهتر با مشاورین املاک، مصاحبه و گزارشاتی را بر روی بخش بلاگ خود در زمینه املاک و مشکلات صنفی منتشر می کند. استفاده از مطالب مندرج در این بخش با ذکر منبع بلامانع است. نکته مهم اینکه قوانین مندرج در این صفحه در طول زمان قابل تغییر است، این تغییر در همین صفحه درج و به روزرسانی می‌شود. مسئولیت مطالعه و آگاهی از این تغییرات برعهده کاربران است.



بروز رسانی در ۱۴۰۱/۱۱/۱۰